آناهید الهه آبها

نکات ظریف برای تربیت فرزند بی ادب

1394/3/21 16:26
نویسنده : مامان آناهید
602 بازدید
اشتراک گذاری

یک نکته ی ظریف برای مادران عزیز !

 

وقتی مادری به کودکی که کار بد کرده است ، می گوید : ' صبر کن تا بابات شب بیاد بهش مي گم چی کار کردی ! ' توجه نمی کند که پشت این حرف ، معانی بسیاری وجود دارد .

 

1- من مادر مقتدر ی نیستم و نمی توانم تو را هدایت و حتی کنترل کنم . ...

2- من حرمت تو را در مقابل دیگران ، از جمله پدرت ، براحتی زیر پا می گذارم .

 

3 - من راز دار و قابل اعتماد نیستم.

 

4- زمانی که اشتباه کودک را برای دیگران تعریف می کنید ، در واقع نا خواسته مهر تایید به آن عمل اشتباه می زنید ؛ و کودک شما ، این اشتباه را به عنوان یکی از ویژگیهای شخصیتی خود می شناسد و با خود می گوید : ' من اینجوریم دیگه !' 5 - انسانی که حرمت او زیر پا گذاشته شده است و به زبان عامیانه ، بی آبرو شده است ، دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد ، بنابر این ، کار بد خود را مقابل همگان تکرار می کند.

 

6- کودک با هوش است و و می فهمهد چه کار بدی حسابی شما می سوزاند ؛ بنابر این ، زمانی که بخواهد از شما انتقام بگیرد، آن کار بد را بطور مرتب تکرار می کند .

 

7- در صورت ادامه ی این چرخه ، کودک ، گستاخ و لجباز می شود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)